اس ال اس پودری

اس ال اس پودری و رشته که به نامهای سدیم لوریل سولفات  SLS یا SDS  شناخته می شود یک سورفکتانت است که در محصولات بهداشتی و تمیز کاری استفاده می شود.آن شامل ۱۲ کربن است که به یک گروه سولفات وصل شده است .

خواص شیمیائی :

فرمول : C12H25NaSO4

جرم مولی : ۲۸۸٫۷۳۲g/mol

ظاهر : جامد کرم رنگ یا سفید رنگ

دانسیته :۱٫۰۱g/cm3

نقطه ذوب :۲۰۶درجه سانتی گراد

روش تولید  اس ال اس پودری :

SDSبوسیله مورد عمل قرار دادن لوریل الکل با سولفور تری اکسید گازی یا کلرو سولفوریک اسید برای تولید هیدروژن لوریل سولفات ساخته می شود.محصول منتجه با افزایش سدیم هیدروکسید یا سدیم کربنات خنثی می شود.

موارد استفاده اس ال اس پودری :

SDS در شوینده ها برای کاربرد تمیز کاری استفاده می شود . سورفکتانت بسیار موثری برای هر کاربردی است تا لکه های روغنی و برجای مانده را از بین ببرد. به عنوان مثال آن در غلظت های بالا با محصولات صنعتی شامل تمیز کننده های موتور‚تمیز کننده های کف سرویس ها و تمیز کننده های سطح بیرونی موتور اتومبیل ها استفاده می شود.

در غلظت های پائین در صابون های دست ‚ خمیر دندان و محصولات حمام برای ایجاد کف مناسب و وبه عنوان  ضخیم کننده  استفاده می شود.

برای آشنائی با کاربردهای بیشتر به سایت های معتبر در این زمینه مراجعه نمائید.

اس ال اس پودری

SDS یا K12

نکات ایمنی :

شبیه همه دترجنت ها وقتیSDS روغن را از پوست برمی دارد  باعث خارش پوست و چشم می شود .همچنین نشان داده شده که وقتی مدت طولانی در معرض پوست صورت قرار گیرد باعث خارش پوست صورن می شود . احتیاطات لازم را در هنگام کار با این ماده در نظر بگیرید و از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده نمائید .

بسته بندی :

این ماده در دو مدل رشته و پودر ودر کیسه های ۲۰ کیلوئی عرضه می شود. این کیسه ها برروی پالت های یک تنی شیرینگ می شوند . جهت هرگونه  مشاوره راجع به مشخصات فنی با کارشناسان فنی شرکت برنا شیمی کیمیا تماس حاصل فرمائید .