صنعت شوینده های خانگی نیاز به فرمولاسیون سطوح سخت برای تمیز کردن آسان سطوح را دارد. سطوح گریسی و چربی گه از پخت و پز بر جای ماندند نیاز به فرمولاسیون تمیز کننده قویی دارند که این لکه ها و چربی ها را از سطوح جدا کنند. شوینده های  قوی پلیمری ‚ که برای سطوح سخت فرموله می شوند رنج وسیعی از بردارننده های چربی را پیشنهاد می کنند که از چسبیدن دوباره چربی به سطوح جلوگیری می کنند.

فرمولاسیون شوینده های پلیمری باید به نحوی باشد که رنج وسیعی از مشتریان را پوشش دهد. و زمان زیادی برای تمیز کردن سطوخ صرف نشود. مصرف کننده باید یک حس بصری خوبی از سطوح تمیز شده داشته باشد. و سطوح برجای مانده باید سطوح درخشنده و مجزا از هرگونه لکه باشند.  و در خشندگی و تمیزی آنها مدت زمان زیادی طول دوام داشته باشد.نکته دیگر اینکه زمان خشک شدن قطعه تمیز شده از آلودگی ‚  سریع باشد.

خصوصیاتی که توضیح دادیم به راختی قابل دست یافتن نیستند .فرمولاسیون باید شامل ۹۰ درصد آب باشد. اجزاء باقی مانده بایستی هر کدام افزایش دهنده  خواص باشند.  مثل پلیمرهای مخصوص و سورفکناتت ها و ادتیوهای اسانسی و کربنات ها و … که هر کدام نقش متفاوتی را در فرمولاسیون ارائه می کنند.

انواع لکه ها و آلودگی ها در سطوح سخت

در دنیای امروز مصرف کننده ها با انواع متفاوتی از لکه ها و آلودگی ها در روی سطوح سخت مواجه هستند. این لکه ها در آشپزخانه و وان حمام و کاسه توالت یافت می شوند. این لکه ها از منزل به منزلی متفاوت هستند.لکه های آشپزخانه بیشتر از توع روغن های پالم کنجد و مارگارین و.. هستند. آلودگی های حمام از جنس باقی مانده های صابون و حتی مواد آرایشی هستند. البته باید دانست کف صابون هم براحتی قابل حذف شدن نیست . کف صابون وقتی با آب دارای یون های سخت ترکیب می شود یون های زیادی را تولید می کند که این یون ها در دوش ها و سطوح دیگر لکه های سختی را برجای می گذارتد.